Chcem investovať
Distribútor obľúbených značiek pokračuje v expanzii
23. 04. 2020 Čas čítania: 5 min
Across aktuality
Across aktuality

Holdingová spoločnosť CS Apparel Group, a.s., ktorá vlani emitovala päťročné dlhopisy, rozširuje obchodné aktivity zastrešením ďalších športových aj tzv. voľnočasových značiek na Slovensku a v Čechách. Unikátna kombinácia distribúcie – veľkoobchod, maloobchod a online je silnou stránkou tohto holdingu, pričom kľúčovým je práve online predaj. Spoločnosť má vlastné IT a logistické riešenia aplikovateľné s minimálnymi nákladmi aj na ďalšie značky, ktoré perspektívne plánuje pribrať do svojho portfólia.

Spolupráca s americkým GAP

Spoločnosť CS Apparel Group pôsobí v SR a ČR ako výhradný distribútor americkej značky športového oblečenia Under Armour (prvá značková predajňa na Slovensku je v Eurovei v Bratislave), zastrešuje výrobu a distribúciu českej značky SAM73 Apparel. V januári t. r. podpísala zmluvu o zastúpení na slovenskom a českom trhu s GAP, Inc., americkou spoločnosťou založenou v roku 1969. Predáva známe pánske, dámske a detské odevy, doplnky a výrobky osobnej starostlivosti. GAP prevádzkuje obchody v USA, Kanade, Veľkej Británii, vo Francúzsku, Írsku a Japonsku. Trhová kapitalizácia tejto spoločnosti predstavuje približne 3,5 mld. USD. Okrem samotnej značky GAP patria do jej portfólia aj značky Banana Republic, Old Navy, Athleta a Hill City.

V tomto roku  sa CS Apparel Group zameriava najmä na veľkoobchod a online. Spustenie oficiálneho e-shopu pre SR a ČR je naplánované na august. Očakávaný obrat e-shopu v roku 2020 je 1,2 mil. eur. Prvé maloobchodné prevádzky plánuje spoločnosť otvoriť v budúcom roku. Aktuálna situácia na trhu v súvislosti s koronavírusom umožnila vyjednať s GAP lepšie dlhodobé podmienky. Veľkoobchodné objednávky na sezónu jeseň/zima sú dohodnuté na úrovni 1,7 mil. USD. Ich objem stúpa predovšetkým vďaka online predajcom, napríklad vďaka urbanstore.cz/sk a bibloo.cz/sk.

Online predajcovia v dobrých číslach

Ako jediný distribútor v Európe spustila v apríli spoločnosť BMMCR, s.r.o., (dcérska spoločnosť CS Apparel Group) e-shop Under Armour na oficiálnej doméne underarmour.cz s priamou linkou z underarmour.com. Počas prvého mesiaca dosiahol obrat viac než 400 tis. eur, pričom predaje boli plánované v objeme 147 tis. eur. V druhej polovici apríla spoločnosť spúšťa e-shop na doméne underarmour.sk. Do konca apríla by malo byť schválené spustenie oficiálneho e-shopu aj na doménach underarmour pre Maďarsko, Slovinsko, Litvu, Estónsko a Lotyšsko s očakávaným obratom 2,9, resp. 7,4 mil. eur pre roky 2020 a 2021.

„Antivírusové“ opatrenia

V súvislosti s pandémiou koronavírusu prijala aj CS Apparel Group viacero opatrení. Ich cieľom je optimalizácia nákladov spoločnosti v maloobchodnej časti biznisu, napríklad znížením nájomného alebo čerpaním náhrad od českého Ministerstva práce a sociálnych vecí v rámci programu „Antivírus“. Umožňuje náhrady vo výške 80 % mzdových nákladov pri zavretých predajniach a 60 % mzdových nákladov pri veľkoobchode a centrále z dôvodu poklesu dopytu.

Kde nie je možné čerpať program „Antivírus“, spoločnosť znížia mzdy za marec o 20 %. Podarilo sa jej vyrokovať obratové nájomné pre nové predajne, ktoré by mali z väčšej časti nákladovo zastrešiť prenajímateľ a centrála Under Armour. Týmto sa kapitálové náklady dostanú zhruba na tretinu nákladov doteraz otváraných predajní. Veľkou výhodou obchodnej siete bude nové prepojenie s e-shopom, tzv. omnichannel. Zásadne rozšíri ponuku a služby zákazníkom. Centrála Under Armour jednorazovo zvýšila príspevok na marketingové aktivity o 40 tis. eur. Prevádzkový hospodársky výsledok BMMCR za marec dosiahol 270 tis. eur a za celý prvý kvartál tohto roka presahuje 650 tis. eur.

Redukciou nákladov k úspešnému reštartu

Obmedzenie predaja v kamenných predajniach od polovice marca t. r. ovplyvnilo aj distribúciu obľúbenej českej značky pohodlného športového oblečenia SAM73. Majitelia spoločnosti Sam73 Apparel, s.r.o. (dcérska spoločnosť CS Apparel Group) podnikli preto viacero krokov na eliminovanie negatívnych dopadov pandemických opatrení. S väčšinou prenajímateľov obchodných priestorov sa im podarilo dohodnúť zľavu vo výške 100 % z nájomného počas uzatvorenia obchodov a 70-percentnú zľavu z nájomného počas troch mesiacov po znovuotvorení predajní. Okrem toho čerpajú podporu pre zamestnancov v rámci programu „Antivírus“ a čiastočne pristúpili aj k redukovaniu počtu pracovníkov. Krízová situácia však zároveň urýchlila vývoj nového e-shopu a prispela k posilneniu existujúceho online predaja.

Podstatná časť siete obchodov SAM73 Apparel bude v Čechách otvorená už 27. apríla, čo je približne päť týždňov pred otvorením tamojších nákupných centier. Otvorenie obchodov podporí masívna kampaň „mínus 40 %“, čím by sa mal urýchliť reštart a minimalizovať dopady na hospodárenie spoločnosti v druhom polroku.

Svet po pandémii koronavírusu bude dozaista iný. Úspešní však budú tí, ktorí dokážu stáť pevne na viacerých nohách. Hoci to vyzerá, že svetu „po“ bude vládnuť online, vzhľadom na významné synergie netreba zabúdať ani na ostatné možnosti predaja.